فيلتر هوا و كاربرد آن

۵ بازديد

"فيلتر هوا" وسيله اي ضروري در خودرو است. اين فيلترها  به دليل توانايي جذب ذرات معلق در هوا ، از ورود گرد و غبار و ذرات آلوده هوا به موتور خودرو جلوگيري مي كند. به طور معمول ، يك موتور اتومبيل از هر گالن سوخت هزار گالن هوا استفاده مي كند. در اين حالت ، ما بايد از "فيلتر هوا" براي سوخت صحيح خودرو استفاده كنيم.


مشخص است كه فيلتر هوا پس از مدتي پر از ذرات ، گرد و غبار و آلودگي مي شود و در واقع مسدود مي شود. براي جلوگيري از بروز مشكل در متابوليسم خودرو ،  بايد بعد از مدت زمان مشخصي تعويض شود. سوخت نمي رسد ، بنابراين سوخت بنزين كامل نخواهد شد و باعث افزايش مصرف سوخت در خودرو مي شود. "فيلتر هوا" در سيستم سوخت خودرو ، در كابين نيز استفاده مي شود.


 همچنين هواي ورودي به كابين خودرو را تصفيه مي كندبا اين وجود ، كاربرد اصلي فيلتر هوا در خودرو ، تصفيه هواي ورودي به سيستم احتراق و سوخت است. اگرچه قيمت فيلترهاي هوا در مقايسه با ساير قطعات خودرو بسيار كم و ارزان است ، اما عدم توجه به آن مي تواند مشكلات بزرگي ايجاد كرده و هزينه هاي زيادي را به دنبال داشته باشد.


با توجه به نقش و تأثير مهم فيلتر هوا در خودرو ، بايد در نگهداري و تعويض به موقع آن دقت كنيد.فيلترهاي هوا كه در اتومبيل ها استفاده مي شوند معمولاً يك فيلتر هواي كاغذي هستند كه ارزان بوده و به راحتي قابل تعويض هستند و شما مي توانيد اين كار را به راحتي و بدون كمك مكانيك انجام دهيد. با اين حال ، بايد توجه ويژه اي به فيلتر هوا در اتومبيل خود داشته باشيد.


نقش فيلترهاي هوا در سوخت


فيلتر هوا وظيفه تنظيم ميزان هواي ورودي به موتور و جذب آلاينده ها و ذرات هوا را بر عهده دارد. حتي مي توان گفت همانطور كه ريه ها در بدن انسان نقش مهمي دارند ، فيلتر هوا نيز تأثير اساسي بر روي ماشين دارد و بسيار مهم و ضروري است. اگر به موقع تعويض نشود ، عواقب و مشكلاتي را در تنفس خودرو ايجاد مي كند. علاوه بر موتور خودرو ، از فيلتر هوا در كابين خودرو نيز استفاده مي شود و هواي ورودي كابين خودرو را تصفيه مي كند. 

تا كنون نظري ثبت نشده است
ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در رویا بلاگ ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.