اجراي انواع خدمات و تاسيسات ساختماني

۷ بازديد

 

 نحوه اجراي لوله كشي گاز

از آن جايي كه گاز ماده‌اي شديدا اشتعال پذير و بدون بو و ‌رنگ است براي اينكه بتوان وجود نشتي و گاز را در فضا تشخيص دهيم ،موادي ثانويه و بودار به آن اضافه كرده‌اند. از اين جهت نشانه نشتي و خرابي لوله كشي گاز، بوي ناشي از گاز انتشار پيدا كرده در فضا است.ايجاد نشتي در لوله هاي كشي گاز خانه مي‌تواند دليل هاي گوناگوني همچون كهنگي بر اثر استفاده مكرر، استفاده از متريال كيفيت پايين و انجام لوله كشي نادرست و رعايت نكردن اصول و استاندارد‌ها و همچنين ضربه و صدمات غير عادي مي باشد. 

بعد از تعيين شدن نشت گاز، بخش اصلي و اولين اقدامي كه بايد انجام داد، بستن شير و فلكه اصلي گاز و  به تعمير آن مي باشد. اگراندازه  نشت جزيي است مي‌توانيد با احتياط خودتان اقدام به تعمير آن كنيد اما اگر در توانايي شما نبود ،بايدبا تعميركار يا شركت گاز تماس  حاصل كنيد  و از آنان افرادي مجرب در اين زمينه  جهت تعميرات لوله كشي گازفرستاده  تا مشكل شما حل شود.



 طريقه لوله كشي آب ساختمان 

لوله كشي آب ساختمان از مهم ترين و ضروري ترين انواع لوله كشي در ساختمان است اگر اجراي لوله كشي به درستي و طبق قوانين انجام نشود باعث مشكلاتي مثل تركيدگي و پوسيد گي و نشتي و .... مي شودكه اين مسئله منجر به تعميرات  لوله كشي آب در ساختمان شده و هزينه هاي زيادي را براي شما ايجاد مي كند.

 در زمان قديم از لوله هاي فلزي آب در ساختمان ها  استفاده مي شد و همان گونه  كه اطلاع داريذ اين لوله ها نيز خيلي زود دچار زنگ زدگي  و خرابي مي شدند و اشخاص  نيز به اين خاطر نسبت به امروزه بيشتر  لوله كشي آب راعوص مي كردند اما حالا دنياي امروز با يشرفت  تكنولوژي لوله هاي زيادي  در بازار موجود دارد كه از اتلاف رفت آب در لوله ها نسبت به زمان قديم  پيشگيري مي كند و همچنين در اين مقاله با لوله كشي و تعميرات لوله كشي نيز توضيح مختصر مي دهيم.

استاندارد تجهيزات در زمان  لوله كشي ساختمان

 لوله كشي ساختمان يكي از مهم ترين مسائل در هنگام ساخت مجتمع هاي تجاري ومسكوني مي باشد. براي لوله كشي بايد از  لوله كش ماهر و دقيق  در ساختمان استفاده كرد. و  همچنين لوله گذاري طبق اصول و نقسه كشي هاي ساختمان صورت گيرد.شغل لوله كشي ساختمان بسيار مهم مي باشد زيرا اگر به روش استاندارد انجام نگيرد موجب خطرات جاني و مالي در محل مي شود .

 براي نصب لوله  بايد  از يك لوله كش حرفه ايي استفاده كنيد  وبايد به لوله كش دقت كنيد كه كارها را به صورت ايمن  وكامل شكل بگيرد . بطور مثل براي انجام  لوله كشي گاز در پايين دست از كنتور گاز بر عهده صاحب خانه است. لوله كشي  بالادستي از كنتور گاز و خود كنتور معمولاً بر عهده شركت گاز است .دراين قسمت با نكات مهم واساسي نصب لوله كشي  سا ختمان آشنا مي شويد تا از آسيب هاي مختلف در امان باشيد.در زير استاندارد هاي تجهيزات لوله كشي منازل توضيح داده مي شود.

روش  و اصول لوله كشي فاضلاب ساختمان

براي اندازي سيستم لوله كشي ساختمان اصول و قواعد بسيار اهميتي وجود دارد كه در اين بخش به بررسي آن ها مي پردازيم. درزمان تخليه لوله‌كشي فاضلاب سرعت آن بايد مناسب باشدچون افزايش يا كاهش سرعت خالي شدن فاضلاب در ساختمان مشكل ساز مي شود. لوله كشي درست  از رسوب گذاري مواد در لوله‌ها بيشگيري مي‌كند.


مي توان  از  مخزن رسوب گير مناسب براي اين كار استفاده كنيد تا مواد جامد راه لوله را نگرفته و از گرفتگي لوله هاي فاضلاب جلوگيري شود. يكي از اصول مهم كه بايد توجه كنيد استفاده از هوابند و آب بند درسيستم فاضلاب  براي جلوگيري  از انتشار بوي بد و نامناسب در محيط ساختمان مي باشد كه در صورت عدم اجرا سلامتي ساكنين منزل را تهديد مي كند.


لوله كشي فاضلاب در هرساختمان بايد مختص به همان مكان باشد و نصب آن ها درمحيط و مكاني ديگر درست نيست. بايد با كمك مهندس ساختمان در هنگام نصب سيستم لوله كشي فاضلاب مسيري درست را انتخاب كرد زيرا در غير اين صورت اين كار سبب تركيدگي لوله ها خواهد شد. ابعاد لوله‌ها بايد طبق ضوابط و دقيق باشد و اگر از داكت درسيستم لوله كشي فاضلاب استفاده مي شود به ابعاد آن هم توجه كنيد همچنين درصورتي كه از لوله هاي عمودي فاضلاب در ساختمان استفاده مي شود آن ها را از داخل داكت عبور بدهيد.


لوله‌كشي آتش نشاني چگونه است 

لوله‌كشي آتش نشاني در براي مقابله با آتش‌سوزي‌هايي كه به طور ناخواسته اتفاق مي افتد و همچنين كنترل عمليات آتش سوزي انجام مي‌شود.تاسيسات اطفاء حريق يكي از مهم‌ترين بخش‌هاي يك ساختمان حساب مي‌شود. در صنعت ساختمان سازي ايجاد آرامش و محيطي امن براي ساكنين و همچنين حفظ جان مردم در برابر حريق يكي از وظايف خطير سازندگان ساختمان ها مي باشد.تاسيسات آتش نشاني شامل  سيستم اعلان و همچنين اطفاي حريق است،كه لوله كشي آتش نشاني بخشي از سيستم اطفاي حريق محسوب مي شود.
راه اندازي لوله‌كشي آتش نشاني

لوله‌كشي آتش نشاني به منظور مقابله با آتش‌سوزي‌ صورت مي گيرد. اجراي لوله‌كشي آتش نشاني با روش‌ها زيادي انجام مي شود كه به طور كلي روش‌هاي اجراي لوله‌كشي آتش‌نشاني ساختمان به سه صورت انجام مي‌گيرد.

-روش تر -روش خشك-روش تركيبي تر و خشك

در روش تر آب مورد نياز اطفاء حريق از طريق آب شهري تامين مي گردد. و به لوله كشي آب ساختمان ها كاملا متصل است.در روش خشك سيستم لوله كشي آب وجود ندارد و به همين دليل است به آن روش خشك مي گويند و منبع آب مورد نياز براي سيستم آتش نشاني از منبع آب ساختمان جدا مي باشد و هيچ گونه اتصالي به آب خانگي وجود نخواهد داشت.در روش تركيبي از هر دو روش تر و خشك استفاده مي‌شود و با توجه به شرايط ساختمان مانند مساحت و ارتفاع از هر دو سيستم با همديگر، در جهت اجراي لوله‌كشي آتش نشاني استفاده شود. 





تا كنون نظري ثبت نشده است
ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در رویا بلاگ ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.